Covid-19’un küresel bir salgına dönüşmesi ile insanların evlerinde kalmaya başlamaları, elektronik ticaret hacminin de artmasına sebep oldu. Gündelik alışverişlerin yanı sıra, sağlık ve hijyen ürünleri, evden çalışmayı kolaylaştıran çeşitli bilişim ürünleri ve yapı kategorilerinde artış yaşanırken, yükselen tüketici talebi e-ticaret sitelerindeki eksikleri de göz önüne seriyor.
Kötü Hazırlanmış Ürün Açıklamaları
Bir ürün satın almak istediğiniz zaman ilk bakacağınız şey genellikle o ürünün özellikleri olur. E-Ticaretteki dinamikler gereği web sitenizde sanal mağazadaki ürünlere ait bir sayfa ve o ürünleri anlatan ürün açıklamaları için ayrılmış alanlar bulunmalıdır. Ürünleriniz için açıklama kısımları ne kadar detaylı oluşturulursa kullanıcılar açısından o kadar güven verici olur. Beklentileri karşılamayan ürün açıklamaları ise potansiyel müşterileri uzaklaştırabilir.
Ürün Görsellerinin Kalitesizliği
E-Ticaret siteleri açısından kullanıcıların ürünleri inceledikleri ve alışverişe ikna oldukları sayfa, çoğunlukla ürün görsellerinin bulunduğu sayfadır. Bu sebeple ürün açıklamaları kadar ürünlerin görsellerine de dikkat etmelisiniz ve yüksek çözünürlüklü, kaliteli görseller kullanmalısınız. Görsellerinizin kaliteli, büyük ve farklı açılardan olmasına özen göstermezseniz potansiyel müşterilerinizin sepeti terk etmesine yol açabilirsiniz.
Hedef Kitleyi Yanlış Belirlemek
E-Ticarette yapılan en ciddi hatalardan biri de markaya dair hedef kitlenin belirlenmemiş ya da yanlış belirlenmiş olmasıdır. Bir E-Ticaret sitesi açtığınızda tüm kullanıcıları hedefleyemezsiniz. Hizmetlerinizin, ürünlerinizin hitap ettiği doğru hedef kitleyi belirlemeniz ve firma olarak bu kitlenin profiline uygun bir şekilde pazarlama çalışmaları yürütmeniz gerekir.
SEO Uyumlu Olmayan Web Sitesi
SEO (Search Engine Optimization) çalışmaları yapmak, sitenizin trafiği açısından oldukça değerlidir. Firmanızın web sitesi için organik trafik oluşturmaz ve sadece reklamlara bağımlı kalırsanız uzun vadede zarar edebilirsiniz. Sitenizde yapacağınız teknik SEO hataları, sitenizin yanlış biçimde indekslenmesine ve arama motorlarındaki sorgulamalarda görünmemesine yol açabilir. Yani SEO uyumlu web sitesi sahibi olmak en önemli ihtiyaçlardan biri.
Depo Yönetiminde Yetersiz Kalmak
Depo yönetimi ve stok takibi, E-Ticaretteki başarı oranınızı önemli ölçüde etkiler. Stoğunuzun, firmanızın E-Ticaret operasyonlarıyla uyumlu şekilde yönetilmesi, müşteri memnuniyeti açısından kritik bir detaydır. Stoğunuzda olan/olmayan ürünlerin bilgisi, ürünlerin tedarik süresi ve benzeri konulardaki yönetim sürecinin sorunsuz şekilde sürdürülebilmesi gerekir.
Karmaşık Ödeme Sayfaları
E-Ticaret sitesi kurduğunuzda ödeme konusunda da pratik çözümler sunmanız gerekir. Online alışverişlerdeki sepet terk etme oranlarının büyük kısmı ödeme zorlukları kaynaklıdır. Çünkü karmaşık ya da yetersiz ödeme seçenekleri, müşterilerin satın alma işlemini yarıda bırakmalarındaki en büyük etkenlerden biridir. Eğer siteniz karmaşık ve güven vermeyen bir ödeme sayfasına sahipse kullanıcılar son adımı atmaktan vazgeçebilir, alışverişi tamamlamadan sitenizden ayrılabilir. Sitenizdeki tek tıkla ödeme ve sanal POS özellikleri ise alışveriş oranlarını olumlu şekilde etkileyecektir.
Commenti